wtorek, 20 października 2015

Lista karm niskiej jakości

Najpierw wypadałoby wyjaśnić, po co w ogóle taka lista (bo brzmi to dość głupio). Po to, że jest na blogu lista karm wysokiej jakości, na której prawdopodobnie nie ma kilku karm wysokiej jakości dostępnych w polsce, w związku z czym dostaję pytania czy polecam daną karmę, i prawie zawsze pytania są o karmy które znam, ale ich nie polecam. No to lecimy.


Karmy suche:
1st Choice
Almo Nature
Animonda
Arion
Biomill
Bosh
Bozita
Brekkies
Brit
Catessy
Concept for life
Eukanuba
Farmina (oprócz N&D)
Felix
Feringa
Friskies
GranataPet
Grau
Greenwoods
Happy Cat
Hill's
Iams
Josera
Katty
Katz Menu
K-classic
Kitekat
Kitty
Leonardo
Mastery
Mera
Nutra
Nutram
Nutro Choice
Optimanova
Perfect Fit
Pitti
Princess
Pro Nature
Purina
Royal Canin
Sanabelle
Smilla
Specific
Teo
Tesco Value
Trainer
Versele-laga
Vitakraft
Wahre Liebe
Winston
Whiskas
Yarrah Bio

Karmy mokre:
Almo Nature Daily Menu
Almo Nature Label
Animonda Brocconis
Animonda Rafine
Animonda vom Feinsten
Brit Premium
Bozita
Catessy
Farmina
Felix
Festi
Friskies
Gourmet
Hill's
Iams
K-classic
Kitekat
Kitty
Landfleish
Miamor Happchen
Miamor Pastete
Miamor Ragout Royale
Optymalna Dieta
Perfect Fit
Princess Farmland
Princess Maintenance
Princess Mousse
Princess Remedies
Purina
Royal Canin
Schmusy
Sheba
Smilla
Stuzzy Cat
Teo
Tesco Value
Trainer
Versele-laga
Vitakraft
Winston
Whiskas
Yarrah Bio

Jeśli znacie jeszcze jakieś karmy, których nie można określić jako wysokiej jakości, to proszę o podanie nazw w komenarzu :).

Ps. wróciłam na kilka dni, czy zostanę na dłużej jeszcze nie wiem.

67 komentarzy:

  1. Lista wykańczająco długa i bardzo rzetelna - moim zdaniem przyda się wielu kociarzom! :)
    PS. Mam nadzieję, że uda Ci się wrócić na dłużej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, ale na razie nic nie obiecuję :). Nawet jak nie będę zbyt często pisać, to przynajmniej postaram się odpowiadać na komentarze.

      Usuń
    2. Witam, może w takim razie poda pani listę karm dobrych. Moje zwierzaki używają Biomill od lat i uważam, że jest to karma jedna z najlepszych (klasa Premium).

      Usuń
    3. Arnor już robiła listę dobrych karm, tutaj: http://jakwytresowackota.blogspot.com/2014/04/zywienie-kota-cz-v-lista-karm-wysokiej.html
      Biomill zawiera ryż, pszenicę, kukurydzę...nieciekawie.

      Usuń
    4. Witam, może w takim razie zaczniesz czytać post przed skomentowaniem go. Twoja opinia nie ma żadnego znaczenia do czasu aż nie udowodnisz, że ma coś wspólnego z faktami. Dlaczego Biomill miałby być uznany za jedną z najlepszych karm?, wytłumacz mi proszę. To, że twoje koty ją jedzą od x lat nie ma tu nic do rzeczy.

      Usuń
  2. Jeszcze Winston/Optymalna Dieta z Rossmana i Teo oraz karmy no name robione dla marketów :) Tesco Value, brr x)
    Szkoda, że słabych karm jest na rynku znacznie więcej niż tych przyzwoitych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisane :).
      Po prostu jest produkowane to, co się najlepiej sprzedaje...
      Ps. twoje Fiśki się na zimę takie fajne, puchate zrobiły :3 aż się chce je przytulić. Mój paskud też ma teraz nieco grubszą sierść, ale nie tak bardzo, i zwykle nie chce już zbyt długo spacerować. W sumie jej się nie dziwię - zimno, ciemno i mokro, brr. Chcę już wiosnę.

      Usuń
  3. Wow, sporo jest tych karm niskiej jakości.
    Friskies jest jeszcze słabą karmą. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dzięki, całkiem o nim zapomniałam :)

      Usuń
  4. Animonda vom Feinsten fakt że jakość nie najwyższa, ale chyba nie powinno się jej stawiać na jednej półce z whiskasem czy feliksem, a tym bardziej z karmami "Tescowymi" Czasem sam kupuje gdy skończy się Catzfinefood i czekam na paczkę z zooplus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niby dlaczego? W obydwu przypadpach główny składnik to "mięso i produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego", czyli odpady, jedynie w niektórych rodzajach Animondy vom Feinstein jest kilka(naście) procent podrobów. Ta karma jest uważana za dobrą tylko dlatego, że ma tego samego producenta co Animonda Carny. To że je kupujesz nie świadczy o ich wyższej jakości. Ja kilka razy kotu kupiłam 50g saszetkę marketówki i dawałam jako przysmaczek kiedy miałyśmy zdjęcia w plenerze (na nic tak nie biega jak na łiskasiki i inne paskudztwa), i jakoś nie uważam aby to podniosło ich jakość.
      BTW czemu twierdzisz, że karmy marki własne marketów są gorsze od kitekatów? Tacki z L'eclerc myślę że nawet są lepsze - nie zawierają odpadów roślinnych i zbóż, wydają się nie mieć tylu polepszaczy (co do tego nie mogę być pewna), dodają do nich trochę glonów. Nie zmienia to faktu że to marketówki, no ale chyba nie gorsze niż bardziej popularne marketówki.

      Usuń
    2. Animonda Carny jest lepsza niż Animondy vom Feinstein ??? Cały czas myślalem że jest na odwrót. Swiadczy o tym nawet cena (chyba):
      Animondy vom Feinstein 3zł za 100gram, Animonda Carny 7zł za 400gram(wersja kitten w moim zoologu) . Co do marketówek to rzeczywiście taka karma z lidla ma więcej białka i mięsa niż np kitekat, nie sprawdzałem innych supermarketów. Tu przyznaję się, że napisałem głupotę. Co nie znaczy iż jest to karma godna polecenia. Nigdy nimi nie karmiłem i nie mam zamiaru.

      Usuń
    3. Tak, jest dużo lepsza. Carny jest głównie z podrobów, a vom Feinstein z odpadów zwierzęcych. Cena o niczym nie świadczy. Np. suchy Hills Nature's Best jest o wiele gorszej jakości niż Porta21 Finest Sensible, mimo że jest ok 3 razy droższy od Porty.
      Nie opłaca się kupować karmy w stacjonarnych sklepach, dużo taniej jest w internetowych. Np w zooplus puszka AC 400g w najmniejszym pakiecie (6szt) kosztuje 5zł, w większych ok 4zł. Są też puszki 800g, jeszcze bardziej opłacalne (mokrą karmę można mrozić).
      Oczywiście, wszystkie marketówki są niezdrowe.

      Usuń
    4. Dzięki za oświecenie. Karmę oczywiście kupuję w ilościach większych i też mrożę.
      A co zGranata pet?? Mokrą polecasz jako jedną z najlepszych, a suche zaliczasz do najgorszych?

      Usuń
    5. Nie ma za co, po to jest ten blog ;).
      Hmm no tak, i co w związku z tym?

      Usuń
  5. Zostań na dłużej - koniecznie. Twój blog to kopalnia wiedzy o kotach, Dzięki niemu moja "poczwara" przestała żywić się karmami słabej jakości (aż wstyd się przyznać ale na początku drogi byłam pewna, że felix jest, czymś co koty lubią najbardziej...) i teraz dopiero mogę powiedzieć, że jest to kot nie tylko zdrowy ale i szczęśliwy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i w sumie miałaś rację ;) często koty najbardziej lubią te najgorsze karmy, z największą ilością sztucznych polepszaczy, a do zdrowego jedzenia muszą się stopniowo przyzwyczajać.

      Usuń
  6. Według mnie Smilla to lepsza alternatywa niż whiskas i jak dokarmiać np koty tanio to chyba lepiej tą karmą, nie ma aż tyle chemii no i ziemniak to ciut lepszy wypełniacz od zbóż jednak. Lista zadzwiająco kompletna!! Dzięki za dobrą robotę
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smilla jest lepsza niż whiskas (suchy), ale co to za wyczyn? Nawet Ami Cat (karma wegańska) jest lepsze od whiskasa, najtańsze puszki są lepsze od whiskasa.
      Myślę że jednak bardziej się opłaca Portą21 albo TotW. Smilla nawet w największym worku kosztuje 9zł/kg (niektóre smaki są teraz na promocji i 8zł/kg), a Portę można kupić już za 14zł/kg. Porty kot potrzebuje niecałą połowę tego, co Smilli, więc karmienie Portą będzie tańsze. Nie mówiąc już o jakości ;)
      Miło czytać, że komuś się przydało :)

      Usuń
    2. Masz racje, swojego czasu była jakaś szalona promocja na Smille - 6zeta za kilo, ale fakt, że Porta to ekonomiczny i jakościowo niezły wybór. Ami cat wiem że u niektórych nerkowców się sprawdzał nawet, ale na pełen etat tym karmić to dość dziwaczne. Choć i tak z vege karm jeszcze Ami ujdzie, gorsze jest Benevo którego skład zaczyna się od samych alergenów i wypełniaczy typu soja, pulpa buraczana, gluten. Sama jestem weganką, ale nie byłabym w stanie aż tak szkodzić kotu. No chyba że faktycznie bierze sie pod uwage interesy wszystkich zwierzat i założy że na Benevo kot pożyje 10 lat zamiast 20, ale jako bezdomniak lub w schronisku wyżyłby 5 lub mniej
      Basia

      Usuń
    3. Od dawna już zastanawiam się nad napisaniem posta o kocich wege-karmach, ale jakoś się za to nie mogę zabrać. Mam wątpliwości, czy post w którym poruszane byłyby też kwestie etyczne nadaje się na tego bloga.
      W sumie nigdy nie patrzyłam na to w sposób w jaki opisujesz "interesy wszystkich zwierząt". Hmm. Raczej wszystkich kotów, ale to... eh. Takie myślenie za bardzo kojarzy mi się ze zbieractwem, bo przecież lepiej zapewnić dobry dom dwum kotom, niż zły dwudziestu... prawda? Tylko czasem trudno ustalić granicę między dobrymi warunkami a złymi warunkami.
      Ogólnie rzecz biorąc myślę że nie ma czegoś takiego jak "interesy wszystkich zwierząt" w tym przypadku, bo np dla wszystkich zwierząt poza kotami dobrze by było, gdyby koty sobie jadły te wegańskie chrupki, ale dla samych kotów to nie byłoby korzystne.
      Postaram się jakoś ładniej to wyrazić, kiedy będę w lepszym nastroju i stanie.

      Usuń
    4. pisz dziewczyno tego bloga bo robisz dobrą robotę; już go kilkukrotnie poleciłam jako wykładnię jak dobrze traktować kota; a smillą dokarmiam koty wolnożyjące bo u mnier z jednej michy jedzą koty, sroki, sójki i szpaki (w sezonie), i do tego jeszcze jeże więc Porta wychodziłaby trochę drogo
      / Barbara

      Usuń
  7. A co myślisz o Brit care Lilly lub Cocco?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że wśród suchych karm BRIT jest jedna, która zasługuje na uwagę. Jest to właśnie Brit Care Cat Cocco Im gourmand.

      Białko to 44% w suchej masie, a tłuszcz to 21% w suchej masie.
      stosunek fosforu do wapnia: Brit ma 1,3
      Sód 0,4 przy tym poziomie białka jest akceptowalny w moim mniemaniu.
      omega 3 do omega 6 faktycznie w górnej granicy tj. 1:4, ale nadal w normie.
      tauryna 2 300 mg - więc nie trzeba jej suplementować
      Węglowodany to 23% w suchej masie.

      Myślę więc,że powinna zostać wykluczona z listy tych najgorszych. Stosunek jakości do ceny jest zaskakująco przyjemny.

      Usuń
    2. Byłoby tak, gdyby było wiadomo że jest z mięsa a nie bliżej nieokreślonych produktów zwierzęcych...

      Usuń
  8. A ja chciałam spytać jak zaklasyfikować Applaws (nie Kitten). Applaws Kitten jest na liście bardzo dobrych karm, a co z klasycznym, np z kurczakiem? Skład wydaje się podobny, ale w udziale procentowym ma dużo mniej białka. Są za to dodatki kwasów Omega 3 i 6. Sama nie wiem czy urozmaicić mojemu żywienie i kupić Applaws (mój lubi nowe karmy, więc przy puszkach też często zamawiam różne smaki) czy lepiej zostać przy ToTW...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Applawsy Adult nie są na liście dobrych karm, bo są gorszej jakości niż Kitten.
      Oh, po prostu kup mu Applaws Kitten. Ten napis "kitten" nie sprawi, po zjedzeniu karmy dorosłemu kotu wyrośnie dodatkowa głowa ;). Po prostu chrupki są mniejsze, i z tego co zauważyłam kotom to nie przeszkadza w jedzeniu. Słyszałam o przypadkach kiedy koty jadły małe chrupki za szybko, ale wtedy można je podawać w piłce na smakołyki albo w kubku - to rozwiązuje problem i przy okazji kot ma zajęcie.

      Usuń
    2. Patrzę na skład Applaws Kitten i zwykłego z kurczakiem i nijak nie mogę się doczytać gorszych składników. Patrzę na skład w zooplusie i np. Applaws Kitten ma o 1% mniej mięsa z suszonego kurczaka i dużo więcej ziemniaków (10%, a przy zwykłym tylko 4%). Czemu więc polecasz Kitten, ale nie zwykłego? Czy chodzi o proporcje składników analitycznych? A może po prostu zmieniono skład?

      Usuń
    3. Kiedyś wszystkie smaki applawsa były podobnej jakości. Potem pogorszyły się "adult", no a po jakimś czasie również "kitteny", niestety :/. Bardzo szkoda, bo to były świetne karmy w niskiej cenie.

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam 1,5 roczna Brytyjkę po sterylizacji. Szukam dla niej dobrej karmy suchej. Raz dziennie dostaje gotowaną przeze mnie: indyk, marchewka,ryż. A potem jest na suchej: Royal kitten lub monge kitten. Niestety, jej Qpki baaardzo brzydko pachną. Obawiam się, że ma wrażliwy żoładek. Teraz pytanie, czy szukać suchej karmy bezglutenowej/hipoalergicznej lub dodawać np. preparat z yucca. Sama nie wiem. Myślałam nad karmą Concept for Life Sensitive. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat jej składu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot nie moze jesc ciagle tego samego, monotonnie podajesz jej karme niskkej jakosci i mieso po utracie skladnikow odżywczych z zapychaczami, wiec sie nie dziw, ze kicia ma problemy z zoladkiem, zacznij jej urozmaicac to co je, szczegolnie mieso, rozne rodzaje nie tylko kurczak, kot potrzebuje mineraloe i tluszczow, dlatego samo mieso nie nadaje sie, piczytaj o B.R.A.F. jesli naprawde nie chcesz kupowac mokrych dobrej jakosci. Co do skladu CoL, dla mnie nie jest najgorszy, ma troche zapychaczy ale tez zboza i ma duzo weglowodanow, jesli nie popsulam obliczen

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Powinien byc jeszcze kattovit, hill's prescription, integra i beaphar

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, troche z innej parafii ale juz mnie to meczy i mamy dosc z kociakiem. Weterynarz nie pomaga i wciska Royala :/ mam malego kotka 4 mc i nasz problem to biegunki. Jaka karme bys polecila? Wczesniej jadla Cosme (od malego) i z suchej je Applaws kitten. Na ta chwile po probie wprowadzenia animondy, kociak ma problem. Probowalam tez mokra z Applaws ale na chwile obecna nawet Cosma juz jej zle wchodzi bo kazda proba mokrej karmy konczy sie biegunka. Karmie ja mieskiem z kurczaka, wolowina. Ale ile mozna. Prosze o rade. Chce zamowic jedzonko ale boje sie cokolwiek zamawiac zeby jej znowu nie zaszkodzilo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj przez jakiś czas dawać tylko mokrą karmę z jednym źródłem białka ijak najprostszym składem. I dobrze by było sprawdzić czy to nie jest coś nie spowodowanego jedzeniem. U weta który doradzi jakieś badania a nie "cudowne chrupki".

      Usuń
  14. Chciałabym się dowiedzieć jak przestawić kota na lepszą karmę? Aktualnie je Felix i gourmet a suchą Acana. Próbowałam go przestawić na Animoda Carny, GranataPet, CatzFinefood ale mój Napoleon jest strasznie uparty. Mieszałam mu lepsze żarcie z gorszym, żeby powoli przyzwyczajać go do innej karmy i tak ponad miesiąc to prawie cały czas wypinał się na jedzenie. Suche dostaje na noc niewielką ilość, to potrafił cały dzień nie jeść i tylko nocną porcję. A mokre cały czas musiałam wyrzucać. O mrożonym jedzeniu nawet niema mowy, nie tknie tego za żadne skarby. Już nie mam pojęcia co z nim zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ta "niewielka ilość" chrupek wcale nie jest taka mała? Spróbuj mu znacznie ograniczyć te chrupki i wtedy dawać mieszaną mokrą.

      Usuń
    2. Ta niewielka ilośc to jest dosłownie dno miseczki, może z 10g. Już się poddałam i kot dalej je tylko felixa i gourmet. Suche je Taste of The Wild, więc przynajmniej to ma zdrowe.

      Usuń
  15. A dlaczego karma Concept for life jest niskiej jakości. W składzie nie doczytałam się niczego strasznego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, co może się kryć pod nazwą "białko drobiowe"? Poza tym na drugim miejscu w składzie jest ryż.

      Usuń
    2. No to podpowiedz mi w takim razie jaką mam dać karmę kotom dorosłym, sterylizowanym, nie wychodzącym na zewnątrz. Bez zbożową, bez substancji szkodliwych, która jednocześnie wspomagałaby odkłaczanie, co by karm nie mieszać, no i oczywiście, żeby jej koszt nie wynosił 200 zł za 3 kg. Teraz i tak muszą wykończyć tą, którą mają.

      Usuń
    3. A czy tak trudno jest przejrzeć lewą kolumnę tego bloga i znaleźć wpis dotyczący godnych polecenia karm? To pytanie powtarza się tak często, że aż się robi nudne, podczas gdy odpowiedni post jest na wyciągnięcie ręki. Tylko się szukać nie chce.

      Usuń
    4. A czy komuś by korona z głowy spadła jakby najnormalniej w świecie wziął i mi odpowiedział na zadane pytanie? Patrzyłam już na te karmy i to są karmy nie dla sterylizowanych, tylko ogólnie o smaku jakimś tam. A ja szukam konkretnej karmy, o czym już pisałam. Więc nie jestem z tych, którym się nie chce. Nie należy wszystkich oceniać jednakowo. Ja nie wiem, czy naprawdę jest trudno odpisać na zadane pytanie? Poza tym nie zauważyłam tu w tym temacie, żeby ktoś zadawał podobne pytanie.

      Usuń
    5. Jest cały post o żywieniu kotów kastrowanych. A pod tym postem nie ma takiego pytania, bo to post o czym innym.
      Trochę uprzejmiej proszę. Nie muszę odpowiadać na twoje komentarze. I tak, przy takiej ilości wolnego czasu jak ja mam, trudno jest odpowiadać na wszystkie komentarze i mejle.

      Usuń
    6. Czy ten skład jest na prawdę zły? Wersja sensitive wygląda porządnie. Concept for Life Sensitive Cats to karma podstawowa dla dorosłych kotów.
      Skład:
      41% białko drobiowe (29% kurczaka i 12% indyka, częściowo suszone i hydrolizowane), ryż, tłuszcz drobiowy, 3,5% lignoceluloza, 3% suszone wysłodki buraczane (odcukrzone), siemię lniane, 1,2% tłuszcz z łososia, 0,8% olej słonecznikowy, jaja (suszone), drożdże piwne (suszone), chlorek sodu, 0,2% inulina z cykorii, 0,2% ekstrakt z drożdży (suszony, bogaty w betaglukaneny i mannanooligosacharydy) 0,1% łuski psyllium, 0,02% juka (suszona)

      Usuń
  16. Witam,
    mam dwa sierściuchy w wieku 7 mies. i pewien problem z nimi. Wet. przed sterylizacja odkrył, że maluchy mają problem z bardzo twardą kupą i prawdopodobnie zzaparciami. U jednego z nich wykrył hemoroidy. polecił zmienic karmę i więcej mokrego. Obecnie jedza z chrupek purizon.Wet z suchych polecił.. m. in. RC... Rozmawiałam z nim, to uznał, że koty mają za mało błonnika... stąd RC dla niego jest dobrą karmą. Nie badzo chce je tym karmić, więc moje pytanie jakie karmy suche mogę kupić żeby problem z zaparciami zniknął? Czy to może być wina Purizona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jakiej podstawie wet stwierdził że to problem? u kotów twarde odchody są prawidłowe. A jeśli naprawdę mają problem z zaparciami to żadne cudotworcze chrupki nie pomogą. Żeby błonnik "działał" potrzeba przede wszystkim dużo wody. Więc sama sucha karma nie jest dobrym pomysłem. BTW, w purizonie jest wystarczająca ilość błonnika. Za dużo to tez niedobrze, zwłaszcza u zwierzęcia nieprzystosowanego do duzej ilości składników roślinnych w diecie.

      Usuń
  17. Czy ktoś zna karmy Butchers? Dostępne w marketach, ale skład mięsa około 50 %, bez zbóż, konserwantów, 99 % naturalnych składników, fioletowa puszka z dodatkiem witamin i minerałów. Wydaje się być bardzo ok. Jest jakiś haczyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Mięso" a "mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego" to ogromna różnica. A napisy typu "naturalne składniki" nic nie znaczą. Przecież nie ma żadnych przepisów regulujących czym jest "naturalny składnik" (btw w Polsce i tak nikt nie zwraca uwagi na takie przepisy w przypadku karm dla zwierząt). A tak ogólnie, to naturalne jest wszystko co istnieje. Ale nieważne, nie o tym jest ten blog ;)

      Usuń
  18. Wiem, że Princess Remedies to żadne mistrzostwo nie jest, ale moje koty jakoś tę karmę uwielbiają. Staram się uzupełniać ich dietę parę razy w tygodniu mokrą karmą zapobiegającą problemom urologicznym (przez większość czasu dostają Applawsa suchego), jak dużą "krzywdę" im robię? Czym mógłbym zastąpić tę karmę? Jednak z mokrych karm w ludzkich cenach to do wyboru mam co najwyżej Royal Canin czy Bozitę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlaczego karmy 1st Choice i Pro Nature są na tej liście? Przecież to karmy kanadyjskie, w składzie nie ma niczego budzącego niepokój.

    Szkoda, że karmy na liście nie zostały skomentowane, bo takie suche wymienianie dziesiątek marek niczemu nie służy, w dodatku stawia na równi np. te dwie karmy kanadyjskie z Whiskasem, "Larą" Verseli itp...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fragment składu pierwszego lepszego 1st choice:
      "świeże mięso z kurczaka, mączka z mięsa kurczaka, ryż, białko grochu, tłuszcz z kurczaka, wysłodki buraczane, brązowy ryż, kasza jęczmienna perłowa, kasza owsiana" - zboża, zboża i jeszcze raz zboża. Zapewne dlatego.

      Usuń
  20. A napiszesz coś o małych kotach? Bo z moją ośmio miesięczną Bezą (która jest rasy Norweskiej leśnej) próbuje ćwiczyć komendę siat ale po dwóch razach jej się znudziło. I moja Kicia miała 5 rodzajów karmy i lubiła tylko jedną. Mogę ci podać adres e-mail i podam ci więcej informacji. ( odpowiedz mi proszę bo nie wiem czy ja napisałam sensownie)

    OdpowiedzUsuń
  21. witam,
    a jak wg Ciebie wyglądają karmy HappyCat w wersji bezzbozowej z serii LaCuisine?

    OdpowiedzUsuń
  22. A co sądzisz o karmie mokrej Butcher's classic?

    OdpowiedzUsuń
  23. Co do karm IAMS to się nie zgodzę,że są to kiepskie karmy.Moje koty (brytyjczyk i europejczyk) bardzo je lubią a zawartość mięsa 42% jest adekwatna do ceny tej karmy.Swoim mruczusiom dodatkowo dwa razy w tygodniu podaję świeży filet z kurczaka lub indyka aby uzupełnić ich dietę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mojego kota sucha karma Iams też jest podstawą żywienia-najbardziej lubi tą z łososiem.A raz na jakiś czas dostaje mięso wołowe lub cielęce lub po prostu jakieś podroby drobiowe.

      Usuń
  24. Bardzo wartościowy i cenny poradnik, na pewno przyda się dla mnie podczas zakupów dla mojego kotka.

    OdpowiedzUsuń
  25. witam. czytając liste karm nie polecanych widze że nie zostału juz nic do kupienia tylo gotowanie samemu.
    nie zgadzam sie z tym wykzem. chyba pozwolicie. mam kota z SUK podaje mu Smille urinale jest super. ja napewno niepolecam RC i Purine. Wiskas jako starter do 6 miesiąca moze byc po tem trzeba zmienic. jesli masz kota zdrowego / tzn raz w roku badania krwi jesli oczywiście nic się nie dzieje co by was zaniepokoiło/ to zaleca się kupisc kilka róznych karm / podobny skłąd metaboliczny/ i zmienianie kotu . na czym to polega do karmu bazowej dodajemu odrobine nowej karmy i tak w ciagu tygodnia przechodziny na nowa karme/ od razu podanie nowej karmy mozę skutkować wymiotami i biegunka/. kotu sie nie nudzi a my skarmiany wszystko do ostatniego ziarenka. karma powinna byc trzymana w szczelnych pojemnikach / nie w fabrycznych opakowaniach bo wietrzeje/ gdyu masz kota weterynaryjnego / chory/ to nie stety karma weterynaryjna lub zaproponowana inna która przypomina weterynaryjną. ale zawsze konsyultujemy to z lek weterynarii bo leczenie takiego kota nie ma sensu. dziękuje za uwage -basia tech wet.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przecież to jest większość karm. Nie można w większości miast znaleźć innych. Czym mam karmić kota skoro każda jest zła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie ja też tak mam... Niedługo będę miała kota i takie what, tu są wszystkie karmy jakie znam z widzenia...

      Usuń
  27. Hej!
    Moja przyjaciółka karmi kota karmą ONE (purina) i jak jej powiedziałam że purina jest niskiej jakości to ona mówi że to nie karma purina tylko ONE. Czy ta karma jest dobra?

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam pytanie bo już się pogubiłam. Kupiłam saszetkę Miamor Ragout Royale jej skład to: białko 8% (zgodnie z uwagami jak wybierać karmę powinno być 9-11%), tłuszcz 5% (powinno być 4,5-7,5%), weglowodanów wychodzi 2,2% (powinno być 2%). Tuńczyk 20%, Drób 40%. Dlaczego zataem zakwalifikowna jest do złej jakości karm? Pytam ponieważ moje kociaki z listy mokrych karm dobrej jakości praktycznie nie chcą ruszyć i większość wyrzucam. Pojawia się pytanie czy lepiej dawać im karmę gorszej jakości ale którą jedzą czy wysokiej jakości która tylko skubną? Ostatnio także spotkałam sie z karmą Dolina Noteci Premium. Czy ktoś może odnieść się czy to dobra karma - dokonując analizy składu wyszło mi że tak ale miamor tez wydawał mi się ok.

    OdpowiedzUsuń
  29. ToTW ma ok 1/4 bialka roslinnego, czemu wiec nie ma go na liscie? I co z sucha feringa? Bo chyba poziom tych dwoch karm jest podobny

    OdpowiedzUsuń