wtorek, 13 maja 2014

Karmidełka i miski Lusi

W dzisiejszym poście o wszystkim tym, co służy do podawania Lu jedzenia i wody.

Zacznę od karmidełek na suchą karmę. Zamiast podawać chrupki w misce, moja kota dostaje je w zabawkach interaktywnych. Jest to dla niej ciekawe zajęcie i świetna zabawa.

kula-smakula


To piłka, do której wsypuje się suchą karmę. Podczas turlania karma wypada otworkami, których wielkość można regulować. Regulacja jest naprawdę duża, można sypać do niej Applaws kitten i średnie psie chrupki.
Kupiłam ją w markecie za ok. 10zł.

rolka z dziurkami


Sposób działania podobny jak przy piłce na chrupki. Kot może taką rolkę turlać, obracać łapkami i nią potrząsać.
To karmidełko zrobiłam z grubej rolki, papieru i taśmy klejącej. W papierze powycinałam dziurki, taki papier przykleiłam po obu stronach rolki i gotowe.

karmidełko rolkowe


Z tego karmidełka kot wyciąga chrupki łapką. Moja kota bardzo je lubi, co zresztą widać po stanie w jakim ono obecnie się znajduje (zbieram rolki na nowe, bo na to patrzeć nie można).
Zrobione jest z różnej wielkości złączonych rolek. Jest przyklejone do podłogi, bo inaczej kot je wywraca i wszystkie chrupki wypadają na raz :). Wykonanie jest bardzo proste, tylko trzeba cierpliwie odkładać rolki po papierze toaletowym i ręczniczkach papierowych.

Kota ma też tradycyjne miski:

na wodę


Obydwie miski są plastikowe. Pierwsza ma 300ml, druga 650ml. Stoją w różnych miejscach aby kota częściej piła. Lu woli duże miski, standardowa kocia byłaby dla niej za mała.
Pierwsza miska była kupiona w markecie za ok. 4zł, druga w sklepie zoologicznym za 7,5zł.

na mokrą karmę


Ceramiczna miseczka 250ml. Jest dość płaska, mieści się duża porcja mokrej karmy z wodą. Dzięki temu że brzegi nie są wysokie kotu tak nie przeszkadzają wibrysy.
Kupiona w zoo+ za 12zł.


Plastikowe miseczki 150ml. Rzadko ich używamy.
Kupione w sklepie zoologicznym za ok. 3zł/szt.

11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe pomysły! Jestem za robieniem zabawek dla naszych pupuli! Możesz mi napisać z jakiej linki zrobilas "smycz" ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mojej koty bardzo dużo rzeczy robię samodzielnie, nie tylko karmidełka - zabawki, obróżki, szelki, ubranko, drapak :).

      Którą smycz? Kota ma ich kilka ;)

      Usuń
    2. Oo :) To wstaw proszę zdjęcia, może coś podpatrze ;) Tą 15 m, gdzies pisalas, ze kupilas ja w carrefour + karabinczyk i uzyskałas super linkę :)

      Usuń
    3. Jak będzie lepsza pogoda to obfocę trochę kocich rzeczy i zrobię wpis o nich :). Teraz jest u mnie okropna pogoda, deszcz pada i przez to jest ciemno. A które akcesoria najbardziej Cie interesują? Zabawki, drapaki, rzeczy spacerowe?
      Linkę najpierw muszę wyprać, po kilku miesiącach intensywnego używania wygląda niezbyt elegancko. Postaram się jutro zrobić o niej wpis, ale na razie nie obiecuję ;).

      Usuń
    4. Ok, bede czekac z niecierpliwością :) interesuja mnie wszystkie akcesoria, ktore wykonalas dla swojej Lu ;) masz wspaniale pomysly i mysle, ze nie tylko dla mnie beda one inspiracja :)

      Usuń
    5. Bardzo dziękuję za miłe komentarze :) w takim razie po lince opiszę drapaki :)

      Usuń
    6. Dziękuję! Wiele rzeczy doradziłaś mi na forum(koty.pl), zresztą nie tylko mi za co jestem Ci bardzo wdzięczna :) Codziennie oglądam Twój blog i z każdym dnień jestem 'bogatsza' o wiedzę! :)

      Usuń
    7. Bardzo mi miło ze mogłam pomóc :)

      Usuń
  2. Asiu tylko podziwiac twoje pomysly.Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ta miska na mokrą karmę sprawdza się? Kotka chętnie z jej zjada? Ja mam dla kota ceramiczne talerzyki (takie jak do kawy), ale połowa zawsze ląduje na ziemi. Myślę właśnie nad tą miską, ale boje sie, że kot sobie po prostu nie poradzi z jedzeniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdza się bardzo dobrze :). Jest dość płytka jak na taką wielkość, ale takie porcje jak dla kota na pewno się w niej zmieszczą i kot musiałby się bardzo starać, żeby wylądowały na podłodze.
      Lu chyba lubi z niej jeść, nie ma z tym problemów, tylko czasem zostawia trochę mokrej karmy przy brzegu.

      Usuń