piątek, 7 marca 2014

Sztuczka "Kółko" (wersja 1)

Dokładniej chodzenie w kółko. Są dwie wersje tej sztuczki: kot może po prostu chodzić w kółko, albo naokoło jednej nogi (czy tam jakiegoś kijka). W dzisiejszym wpisie będzie o tym pierwszym sposobie.

Najłatwiej nauczyć kota tej sztuczki zachęcając go do podążania za ręką (wykonującą wybrany gest; najlepiej taki sam jak przy slalomie między nogami i ósemką, wtedy przy uczeniu kolejnej, którejś z tych sztuczek kot szybciej zrozumie o co ci chodzi). Na początku nagradzamy samo zainteresowanie ręką, podchodzenie do niej (niekoniecznie po okręgu). Staramy się zainteresować kota ręką, żeby przeszedł za nią kilka kroków (na początku mogą być w linii prostej) i nagradzamy każdy postęp. Zwracaj uwagę na odległość kota od ręki - najlepsza to koci nos zaraz przy dłoni (dlatego staraj się to osiągnąć nagradzając kota kiedy zbliża głowę do twojej ręki). Teraz zaczyna się właściwa część sztuczki, czyli chodzenie w kółko. Za pomocą gestu zachęcaj kota do chodzenia w kółko (nie wymagaj od niego pierwszego dnia kręcenia się w miejscu, wygodniej chodzi się po większym okręgu). Stopniowo zwiększaj ilość kółek (na początku może być pół). Dostosuj szybkość podnoszenia poprzeczki do swojego kota, nie wymagaj za wiele. Niech to będzie dla was rozrywka i dobra zabawa.

1 komentarz:

  1. Ja mojego kota uczyłam tak, że gdy ona siedziała podstawiałam jej pod nos moją rękę, a później ruszałam nią dookoła kota, a ona szła za nią. Nauczyła się tego już po 1 dniu.

    OdpowiedzUsuń