wtorek, 7 stycznia 2014

Przysmaczki

We wpisie "Od czego zacząć?" pisałam już o nagródkach, jednak należy uzupełnić te informacje.

ciasteczka Feringa

W diecie tresowanego kota przysmaczki będą stanowić większy %, niż w diecie innych mruczków, wiec dobrze żeby były wysokiej jakości. Należy tez pamiętać, ze jeśli używamy tylko jednego rodzaju nagrody kotu się ona szybko przeje, a dodatkowo straci on motywacje bo wie, co dostanie. Inaczej jeśli używamy naprzemiennie kilku rodzajów snaków. Przed ćwiczeniami możemy sobie je otworzyć i położyć np. na blacie. Kiedy kot wykona sztuczkę chwalimy go i dajemy mu którąś z przygotowanych nagródek. Oprócz pysznego jedzonka dodatkową zachętą dla kota jest ciekawość sprawdzenia, czym zostanie nagrodzony.



Pamiętajmy, żeby uwzględnić przysmaczki przy ustalaniu dziennej dawki karmy dla pupila.


Najłatwiej kupić dobrej jakości snaki podczas zakupu karmy i żwirku w sklepie internetowym. Jeśli jednak z jakichś powodów nie korzystasz z takich sklepów albo chcesz zacząć tresurę już teraz, a nie planujesz zakupów, poszukaj w sklepach zoologicznych. Coraz częściej można w nich znaleźć nagródki PlanetPet. Występują w formie lekko wysuszonej oraz liofilizowanej w różnych smakach. Obydwa rodzaje z samego mięsa. Ich zaletą jest tez niewygórowana cena.

Natomiast jeśli chcesz się zaopatrzyć w przysmaczki w lepiej wyposażonym sklepie internetowym, to polecam: Cosma, Feringa, GranataPet, Dokas, Thrive, ZiwiPeak, Brit, Tigeria, Animonda cat snack, Kanabosy Premium, Almo Nature i Catz Finefood.

8 komentarzy:

  1. Kiedyś chętnie z tych informacji skorzystam :) Miałam nawet kiedyś na oku te z Cosmy. Moja na diecie, jak już wspominałam i mogę używać tylko karmy.
    Tak robiłam właśnie przy tresurze z psem, różne smaczki, by się nie nudziły.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O przysmaczkach przy diecie już pisałam pod innym twoim komentarzem.
      Tresura psa nie różni się wcale tak bardzo od tresury kota. Warto mieć kilka rodzajów nagródek i dawać je kotu tak, żeby nie wiedział co dostanie.

      Usuń
    2. Aha, nie pamiętam już gdzie komentowałam i zapominam wszystko posprawdzać, ale zaraz odnajdę :)
      To prawda, podobne to, psa dałam radę nauczyć "siad" (ale to bardzo energiczny i nie skupiony pies, trudne to było).

      Usuń
  2. Jakie sklepy internetowe polecasz, czyli jakie są dobrze wyposażone jeśli chodzi o dobre karmy? Dopiero niedawno przestawiłam się na kocie zakupy internetowe - korzystam z zooplusa. Oszczędność czasu, pieniędzy i siły przy noszeniu ton żwirku jest nie do opisania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz zooplusa zwierzakowo, fretka.pl i zdrowypiesek. Zależy też co dokładnie chcesz kupić. Większość puszek, przysmaczków i żwirek kupuję na zooplusie, suchą karmę tam gdzie mają oprócz niej jakieś ciekawe puszki, snaki lub akcesoria.

      Usuń
  3. Ja używam trixie premium (suszone mięsko o smaku kaczki) i mój kot bardzo je lubi. Pozdrawiamy ja i moja kotka Szyszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile ma lat Lu????¿¿¿¿¿¿¿¿??.?

    OdpowiedzUsuń